ציפוי שיניים

ציפויי שיניים מטרתם היא לסייע למטופל הסובל מנזק אסתטי לשן, כמו גם כדי לשפר את מראה השן ולהגן עליה. טיפול זה הפך לפופולרי במיוחד במהלך השנים האחרונות הודות ליתרונות הרבים שהוא מציע. במאמר זה נלמד מהם הסוגים השונים של ציפוי השיניים, למי מתאים הטיפול, כיצד בוחרים את ציפוי השיניים המתאים, מתי לא ניתן לבצע את הטיפול, מהם המחירים של הציפויים השונים וכיצד בוחרים את הרופא המטפל.

סוגי ציפויים - יתרונות אל מול חסרונות

לפניכם טבלה המפרטת את היתרונות והחסרונות של סוגי ציפויי השיניים השונים:

סוג ציפוייתרונותחסרונות
ציפוי שיניים  emax
  • מאפשר הסתרה של פגמים אסתטיים משמעותיים
  • נדרש שיוף קל ביותר של השן לפני ההרכבה
  • ציפוי חזק ועמיד במיוחד
  • קל משקל
  • מתאימים פחות לציפוי של שיניים אחוריות
ציפוי שיניים קומפוזיט 
  • דרושה פחות הסרה של אמייל מהשיניים לפני ההרכבה
  • עולה פחות מציפויי חרסינה
  • קלים לתיקון במקרה של נזק לציפוי
  • ניתן לעשותם בביקור אחד בלבד אצל רופא השיניים
  • הציפוי משנה צבע אחרי תקופת זמן . 
ציפוי שיניים זירקוניה
  • ציפוי חזק ועמיד
  • אינו משנה את צבעו לאורך זמן
  • קל משקל
  • מאפשר הסתרה של פגמים אסתטיים משמעותיים
  • מתאים לשיניים קדמיות ואחוריות
 

למי יתאימו ציפויי שיניים?

ישנם מספר מצבים שבהם מומלץ לעשות ציפויי שיניים: 

  • שיניים סדוקות – במקרה שבו ישנו סדק בשן, נוצר למעשה פגם אסתטי שאותו יש לתקן. במצבים שכאלה ניתן להיעזר בציפוי שיניים כדי להסתיר את הנזק שנגרם ולהגן על השן.
  • שיניים שבורות או שחוקות – אם יש שבר בשן או שחיקה אשר נגרמו מטראומה או חריקת שיניים, ניתן להסתיר את הנזק שנגרם באמצעות ציפוי לשיניים בקלות רבה. 
  • שיניים עקומות – אם אדם אינו מעוניין בטיפול ממושך ליישור שיניים, ניתן לתקן את הפגם האסתטי הזה באמצעות ציפויים לשיניים. 
  • רווחים בין השיניים – כאשר ישנם רווחים קלים או דיאסטמה בין שן לשן, ניתן לגשר מעל לרווחים הללו וליצור מראה אסתטי עם ציפוי שיניים. 
  • שינויי צבע – אם חל שינוי בצבע השן בשל עישון, שתיית קפה מרובה, חבלות שנגרמו לשיניים ועוד, ניתן לשפר את מראה השיניים בעזרת ציפוי. 
  • אורך לא אחיד – ישנם אנשים אשר שיניהם אינן באורך אחיד, כך שקו השיניים אינו ישר. במקרה כזה ניתן להתאים ציפויי שיניים אשר יצרו מראה אחד לכל הרוחב. 

היתרון הגדול של ציפוי שיניים הוא שניתן לטפל רק בשיניים בודדות או לבחור לשים ציפוי על השיניים כולן. הבחירה נתונה בידי המטופל על פי ההמלצה המקצועית של הרופא המטפל. 

איך בוחרים את ציפוי השיניים הנכון?

כפי שניתן לראות ישנם סוגים רבים של ציפויי שיניים, כאשר לכל סוג יש יתרונות וחסרונות שונים. אם כן, כיצד ניתן לבחור את ציפוי השיניים המתאים ביותר? ובכן, כאשר בוחנים איזה סוג ציפוי כדאי לבחור, יבחן הרופא המטפל מספר קריטריונים מרכזיים אשר יאפשרו קבלת החלטה ברורה. 

הקריטריון הראשון הוא רמת ההשחזה הנדרשת של השן לפני הרכבת הציפוי. לדוגמה, במקרה של ציפוי שיניים emax נדרשת אך ורק השחזה קלה של השן בטרם הרכבת הציפוי. במטופלים אשר מבנה השן אינו נראה מספיק יציב, מוטב להימנע מהשחזה רבה של משטח השן, לכן במקרה זה יבחר הרופא בציפוי הדורש השחזה מועטה בלבד. 

נדבך נוסף שאותו יש לבחון הוא עמידות הגוון שמציע הציפוי. עבור אנשים שאינם נוהגים לשתות קפה או לעשן, ניתן לבחור בציפויים שבהם עמידות הגוון היא לא הגבוהה ביותר. לעומת זאת עבור אנשים אשר כן נוהגים לעשן, לשתות קפה או אפילו לשתות יין אדום, מומלץ לבחור בציפוי בעל גוון עמיד במיוחד, אשר יעמוד אל מול ההשפעות החיצוניות הללו שעשויות להשפיע על הגוון. 

כמו כן יש לקחת בחשבון את התקציב של המטופל, משום שהעלות של ציפויי השיניים משתנה מסוג אחד לאחר. ישנם ציפויים יקרים מאוד כמו ציפוי זירקוניה למשל ולעומתו ישנם ציפויים במחירים נוחים יותר, כמו הקומפוזיט. לאחר שתתבצע ההתאמה של אפשרויות הציפוי המתאים למטופל, ניתן יהיה להתייחס גם לנושא התקציב.

איך התהליך של ציפוי שיניים מתבצע?

התהליך של ציפוי השיניים מתבצע באופן הבא:

  • החלק הראשון של תהליך ציפוי השיניים הוא תהליך ההכנה לטיפול. בתחילה יצטרך רופא השיניים להשחיז את פני השן כדי שניתן יהיה להרכיב את הציפוי. צורת ההשחזה תיקבע בהתאם לציפוי הנבחר, כאשר ישנם ציפויים הדורשים השחזה רבה יותר מאחרים. ייתכן כי תידרש השחזה עמוקה יותר כדי לאפשר את הצלחת הציפוי ובמקרים אלה עשויה להידרש הרדמה מקומית. סביר כי התהליך ימשך לאורך יותר ממפגש אחד. לאחר ההשחזה ייקח הרופא סריקה ממוחשבת בסורק תלת מימדי מדויק ואז יתחיל תהליך הייצור של הציפוי . לפעמים ניתן יהיה לבצע ציפוי שיניים ללא השחזה במידת הצורך.
  • תהליך הכנת הציפוי מתבצע על ידי מכונת חריטה ממוחשבת CNC על פי הנחיות הרופא והסריקה הממוחשבת . במהלך זמן ההמתנה להכנת הציפוי יורכב ציפוי זמני. לאחר הגעת הציפוי הסופי יוכל רופא השיניים לבצע התאמה מדויקת יותר של צבע , תיקונים קטנים בצורה והדבקה סופית .  
  • השלב השלישי הוא שלב הרכבת הציפוי על שיניו של המטופל. לפני שלב ההרכבה ינקה רופא השיניים את משטח השן כדי למנוע הילכדות של חיידקים מתחת לפני הציפוי וכדי לאפשר אחיזה טובה יותר. לאחר מכן יונח דבק על שיניו של המטופל ועליו יונחו הציפויים. כדי שהדבק יתייבש כראוי יש צורך במנורה מיוחדת, אשר מייבשת את הדבק במהרה. לאחר מכן ישייף הרופא כל שאריות דבק שנותרו ויבוצע פעולות התאמה נוספות במידת הצורך. 

מתי ציפוי שיניים אינו מתאים ומהן החלופות?

ישנם מקרים שבהם לא ניתן לבצע ציפוי שיניים במטופלים, אך במקרים כאלה ישנן חלופות שבהן ניתן להיעזר. הינה הם לפניכם:

  • כאשר ישנו מצב של מחלת חניכיים או ריקבון של השיניים לא ניתן לבצע ציפוי שיניים, משום שישנו סיכון לאובדן השן ויש לטפל במצב זה לפני כל טיפול אסתטי. במקרה כזה יהיה צורך לטפל במצב החניכיים והשיניים לפני שקילה של הרכבת ציפוי. במקרים חמורים של מחלת חניכיים או ריקבון של השיניים, ייתכן כי תידרש השתלה של שתלים דנטליים, לפני שניתן יהיה להרכיב ציפוי מתאים על השיניים הטבעיות. 
  • חריקת שיניים יכולה להזיק לציפויי השיניים אם הם ישנם במקרה והמטופל חורק שיניים באופן חמור. במקרה זה ההשקעה בציפוי שיניים אינה משתלמת, שכן ישנה סבירות גבוהה להיווצרות של סדק או שבר בהם. במקרים אלה יש לטפל קודם כל בתופעת חריקת השיניים בטרם ניתן יהיה להרכיב ציפוי שיניים .
  • כאשר המטופל סובל משיניים עקומות ביותר לא ניתן יהיה להלביש את ציפויי השיניים כפי שצריך. במקרים אלה יצטרך המטופל לעבור טיפול יישור שיניים מסורתי. כלומר, לא תהיה באפשרות המטופל לטפל בשיניים שאינן ישרות בציפוי שיניים בלבד. 

מהם המחירים של ציפויי שיניים?

במקרה של ציפוי שיניים מחיר של סוג אחד יכול להיות שונה בתכליתו ממחירו של ציפוי אחר. לפניכם טבלה מפורטת של סוגי הציפויים השונים ומחירם:

סוג הציפוי

מחיר

ציפוי שיניים emax מחיר

3,000–6,000 ש"ח

ציפוי קומפוזיט לשיניים מחיר

500–2,500 ש"ח

ציפויי זירקוניה לשיניים מחיר

4,000–6,000 ש"ח

כיצד לבחור רופא שיניים לביצוע של ציפוי שיניים?

ציפוי שיניים הוא טיפול אשר משפיע עד מאוד על המראה האסתטי של המטופל, לכן חשוב מאוד לבחור בצורה קפדנית את הרופא שאצלו תעברו את התהליך. חשוב לבחון האם לרופא השיניים יש ניסיון ארוך שנים בביצוע הרכבה של ציפויי שיניים. כמו כן, מומלץ לבחור ברופא אשר מציע שימוש בציפויים מתקדמים ומוכרים ושיש בידיו להציע לכם את האופציות הטובות ביותר. 

חשוב לזכור כי ההשקעה בציפוי שיניים היא השקעה כספית משמעותית, לכן חשוב שתבחרו ברופא שיניים אשר יש בידו לספק לכם תוצאות ברמה הגבוהה ביותר. מומלץ לבקש לראות תמונות של לפני ואחרי ציפוי שיניים, של מטופלים קודמים שטופלו אצל הרופא גם כן. 

בסופו של דבר חשוב שתרגישו בנוח ותהיו בטוחים בכך שאתם נמצאים בידיים טובות. אל תתפשרו בבחירת רופא השיניים אשר יטפל בכם.

שאלות ותשובות נפוצות

תהליך ההחלמה לאחר טיפול של ציפוי שיניים הוא קצר מועד עד מאוד, משום שמדובר בתהליך שהוא אינו פולשני. למעשה, תהליך ההחלמה בעיקר כולל בתוכו את תהליך ההתאוששות מההרדמה המקומית, אך אין כל איסור על אכילה של מאכלים מסוימים לאחר ההליך.

לאחר הטיפול של ציפוי שיניים תוכלו להבחין באופן מידי בשינוי, ללא כל צורך בהמתנה, תצאו ישר מחדר הטיפולים עם השיניים שעליהן חלמתם.

הטיפול של ציפויי שיניים אינו כואב כלל. יחד עם זאת התהליך של השחזת פני השן עשוי לגרום לתחושה זמנית של רגישות בשיניים.

לסיכום, הטיפול של הרכבת ציפויי שיניים הוא הזדמנות נפלאה עבור מרבית האנשים להשיג מראה שיניים אסתטי וזוהר. בשוק ישנן אפשרויות רבות של סוגי ציפויים שאותם ניתן להתאים בצורה הטובה ביותר למטופל. אין עוד צורך להישאר עם מראה שיניים שאינכם נהנים לראות במראה או בתמונות, תוכלו ללא קושי לקבל את המראה שעליו אתם חולמים. הטיפול קל ומהיר, אינו כרוך בכאבים וההשקעה הכספית משתלמת מאוד לאורך זמן, שכן ציפויי השיניים הם עמידים וחזקים ביותר. אם אתם מועמדים מתאימים לציפויי שיניים וישנם פגמים בשיניכם שאינכם אוהבים, הרי שזוהי התאמה משמיים. 

אם אתם רוצים לקבל שיניים לבנות ומבריקות, כל שתצטרכו לעשות הוא להרים את הטלפון ולקבוע עוד היום פגישת ייעוץ. לקביעת תור לייעוץ עם רופא שיניים אתם מוזמנים להתקשר אלינו במספר 09-8652070

שאלו את המומחה