ציפוי זירקוניה

בעבר היה נהוג לחשוב כי הליכים דנטליים אסתטיים הם מנת חלקם של אנשים מפורסמים בלבד, אך בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מן השורה בוחרים לשדרג את החיוך שלהם באמצעות הליכים אלה גם כן. ציפויי שיניים הן דרך פשוטה יחסית לזכות בשיניים נטולות פגמים. בין סוגי הציפויים השונים ציפוי הזירקוניה מביא עימו מספר יתרונות משמעותיים אל מול השאר. במאמר זה תוכלו ללמוד אודות סוגי ציפויי השיניים העומדים לרשותכם, מהם יתרונות הזירקוניה על פני סוגי הציפויים השונים, כיצד מתבצע התהליך ועוד תשובות לשאלות בוערות. 

אילו סוגים של ציפויי שיניים ישנם?

ישנם סוגים שונים ומגוונים של ציפויי שיניים אשר יעמדו לרשותכם. לכל אחד מסוגי הציפויים תכונות ייחודיות ורמות מחיר שונות. התאמת סוג הציפוי תיעשה כמובן תחת המלצתו של רופא השיניים המטפל, אשר ידע לכוון את המטופל לאפשרויות המתאימות ביותר עבורו ועבור מצב השיניים שלו. מבין האפשרויות המתאימות לכם תוכלו לבחור איזו אפשרות היא זו אשר תעניק לכם את התוצאה הטובה ביותר בטווח המחיר הנוח לכם. הבה נכיר יחדיו את סוגי הציפויים השונים:

  • זירקוניה – ציפוי זירקוניה עשוי מחומר קשיח ועמיד ביותר שאינו נשבר. עוביו של הציפוי הוא דק מאוד, 0.6 מ"מ.  ציפוי זה עשוי מחומר טבעי הנקרא זירקוניום הידוע כחומר חזק ביותר. בהתקנת ציפוי זה על השיניים יש לבצע שיוף קל של פני השן כדי לאפשר הדבקה יציבה. ציפוי זה מתאים גם להסתרת פגמים בולטים בשיניים כמו שינויי צבע. 
  • חרסינה – ישנם ציפויים המשלבים חרסינה בתוכם ויש כאלה המורכבים מחרסינה בלבד. בהתקנת הציפוי יתבצע שיוף קל של פני השן כן לבצע את הדבקת לוחות הציפוי. את צבע החרסינה ניתן להתאים לצבע השיניים של המטופל. ציפוי זה אינו נחשב לעמיד במיוחד בפני שברים במקרה של חבלה. 
  • למינייט – ציפוי הלמינייט מורכב מלוחות חרסינה דקות במיוחד. ציפוי זה דורש השחזה מועטה של פני השן טרם הדבקת הציפוי. הלמינייט משלב בנוסף לחרסינה גם חומרים סינתטיים אחרים, כמו חומר הנקרא e-max. ציפוי זה מאפשר הסתרת פגמים בשיניים וצמצום רווחים. 
  • קומפוזיט בונדינג – חומר זה מזכיר במרקמו וצורתו את החומר שבו עושים שימוש ליצירת סתימות שיניים לבנות. כלומר, החומר אינו מגיע כדפים דקים שאותם מדביקים על פני השן, אלא הוא גמיש בעת הציפוי ובאמצעות מנורה מיוחדת הוא מתקשה ומתייצב במקומו. את הציפוי מתאימים על פני השן בעת הטיפול ולא מבעוד מועד. לחומר זה ישנו חיסרון שכן הוא מוכתם בקלות. 

מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי ציפויי השיניים לעומת ציפוי הזירקוניה?

כאשר בוחנים את היתרונות והחסרונות של ציפויי השיניים השונים, ניכר כי לזרקוניה ישנם יתרונות רבים העולים על פני היתרונות והחסרונות של סוגי הציפויים האחרים. להלן היתרונות הרבים של סוג ציפוי זה:

  • עמידות – ציפוי שיניים זירקוניה ניחן בעמידות יוצאת דופן, הן בפני שבירה וסדקים והן בפני הכתמה. לכן, לאחר התקנת הציפוי ניתן להתנהל עם השיניים בטבעיות, ללא חשש מפני גרימת נזקים לציפוי השיניים. זאת בניגוד לציפוי החרסינה למשל, אשר עשוי להישבר במהלך שנים שלאחר ההתקנה. 
  • התאמה מושלמת לפני הליך הציפוי – את הכנת הציפוי ניתן לעשות באופן דיגיטלי לגמרי, באמצעות סריקה של פני השיניים, ללא תבנית. משמעות הדבר היא שניתן גם ליצור הדמיה מדויקת ביותר בטרם הליך ההדבקה, כך שהמטופל יכול לראות כיצד תיראה התוצאה הסופית. כך נהנה המטופל מתחושת ביטחון גדולה יותר בתהליך.
  • אסתטיקה – ציפוי הזירקוניום הוא בעל מראה אסתטי ביותר וניתן להתאים אותו לגוון, לגודל ולמבנה השיניים של המטופל, ליצירת מראה טבעי. ניתן להתאים גם את שקיפות הציפוי בהתאם למטרת הציפוי. לדוגמה, כאשר המטרה היא להסתיר כתמים על השיניים, ניתן לבחור בבלוקים אטומים של הציפוי, כדי להבטיח הסתרה מוחלטת. 
  •  התאמה ביולוגית – כמו כל חומר זר הנכנס לגופנו, גם את החומר שממנו עשויים ציפויי השיניים עשוי הגוף לדחות. במקרה של ציפוי זירקוניה לשיניים ישנה התאמה ביולוגית גבוהה, כך שהסיכוי לדחיית הציפויים ויצירת תגובה אלרגית או דלקתית נמוך.

למי מתאים ציפוי שיניים זירקוניה?

ציפוי הזירקוניה מתאים למי שמעוניין לשדרג את החיוך שלו. הינה מספר מקרים שבהם ניתן להיעזר בציפוי זה כדי ליהנות מחיוך אסתטי יותר:

  • שיניים עקומות – אם שיני המטופל עקומות במקצת ניתן לחפות על השיניים העקומות באמצעות עלי הציפוי, כדי ליצור מראה של שיניים ישרות. במקרים הדורשים יישור שיניים הציפוי לא יתאים למטופל.
  • רווחים בשיניים – באמצעות התקנה של עלי הציפוי ניתן לחפות על רווחים קלים בין השיניים. 
  • כתמים בשיניים – במקרים שבהם ישנם כתמים על השיניים אשר נוצרו בשל שתייה של יין או קפה או בשל עישון, ניתן להתקין את הציפוי כדי ליצור מראה של שיניים נקיות ולבנות. 

מהו תהליך ציפוי השיניים בציפוי זירקוניה?

תהליך ציפוי השיניים באמצעות ציפוי זרקוניה אורך כשלושה-ארבעה מפגשים. במפגש הראשון יילקחו המידות של השיניים באופן דיגיטלי ויבוצעו צילומים של השיניים גם כן. צילומי השיניים והמידות, כמו גם גוון הציפוי הנבחר נשלחים למעבדה שבה מיוצרים עלי הציפויים המותאמים במדויק לשיניו של המטופל. 

במפגש השני יעשה שיוף קל של שכבת האמייל של השן. לאחר השיוף יתקין רופא השיניים על שיני המטופל כתרים זמניים. התקנת הכתרים הזמניים מאפשרים למטופל לראות ולאשר כי הוא מרוצה ממראה הציפויים. אם המטופל אינו מרוצה ממראה הכתרים ניתן לבצע התאמות בציפויים שהוכנו כדי לוודא התאמה מושלמת.

לאחר כשבוע ממועד השיוף והתקנת הכתרים הזמניים יתקיים המפגש השלישי והאחרון שבו יודבקו הציפויים הקבועים. 

שאלו את המומחה