ד"ר וותד וצוותו מעוניינים שתשמרו היטב על היגיינת הפה וששיניכם תהיינה בריאות ויפות לכן הקפידו לשמור על היגיינת הפה והשיניים על פי ההוראות הרשומות להלן:

 

רכשו מברשת שיניים מעולה
כדי לא לפגוע בחומר השן ולגרום לדימום מהחניכיים, בחרו מברשת קטנת מידות שסיביה רכים. עם סיום הצחצוח הניחו אותה בצורה אנכית בכוס ולא על הכיור. כשהמברשת שוכבת על הכיור מתפתחים אצלה כתוצאה מהרטיבות עובשים וחיידקים. את המברשת החליפו כל 3 חודשים, זאת מאחר והסיבים מתקשים וגם מפני שהחיידקים שהוסרו מהשיניים, או שהם התרבו כתוצאה מהרטיבות, חוזרים לשיניים ולחניכיים בכל פעם שאתם מצחצחים את שיניכם.

צחצחו ושטפו את השיניים
עשו זאת פעמיים ביום בבוקר ובערב. יש לצחצח ולשטוף לא רק את השיניים, אלא גם את הרווחים שבין השיניים ואת הרווחים בין השן לחניכיים. שימו את המברשת בזווית של 45 מעלות לשיניים והעבירו אותה על שיניכם בעדינות ובתנועות מעגליות. אתם מוזמנים לבוא למרפאתנו עם ילדיכם וננחה אתכם בצחצוח הנכון. באמצעות הצחצוח תסירו את רובד החיידקים ואת שיירי המזון ותצמצמו את הסיכויים לקבלת עששת הגורמת לחורים בשיניים, דלקת חניכיים, דימום וריח רע.

צחצחו ושטפו את הלשון
נוח ונעים לחיידקים לשכב ולנוח על לשונכם: היא מחוספסת ורטובה ודבוקים אליה שיירי מזון טעימים. אי לכך צחצחו אותה פעם ביום בעדינות וריח הפה ישתפר גם כן.

השתמשו במשחת שיניים טובה
משחת שיניים טובה היא זו שעוזרת בשמירה על החניכיים ואינה גורמת להכתמת שיניים. בקשו מרופא השיניים שייעץ לכם בנושא.

שטפו את שיניכם במי פה
השתמשו במי פה איכותיים שאינם מכתימים את השיניים ושמחטאים מקומות שמברשת השיניים לא הגיעה אליהם.

היעזרו בחוט דנטלי ובקיסמים
באמצעות החוט הדנטלי וקיסמי שיניים רפואיים (לא אלה שקונים בשוק) תוכלו לסלק ולהסיר שיירי מזון שנלכדו בין השיניים ושהמברשת אינה יכולה להוציאם. החוט והקיסם משלימים זה את פעולתו של זה.

לכו לשיננית
פעם אחת לשנה לכו לקבל טיפול של ניקוי שיניים עמוק אצל השיננית. בטיפול שכזה יוסרו הפלאק ומשקעי האבנית מהשיניים ומהחניכיים וימנעו התפתחות של דלקות.

הקפידו על תזונה בריאה
הימנעו ממזון מזיק כמו למשל: מאכלים עתירי סוכר, משקאות קלים, מאכלים ומשקאות עם חומרי שימור, פחמימות לבנות, קפה וקוקה קולה. הרבו באכילת ירקות.

הימנעויות נוספות
עישון ופירסינג

בואו להיבדק אצל רופא שיניים
פעם בשנה או על פי עצתו של הרופא. הבדיקה במרפאת ד"ר וותד ניתנת לכם בחינם למען בריאות השיניים. כולנו מצחצחים שיניים אך למרות זאת חלק גדול מהאוכלוסיה סובל מבעיות בשיניים ובחניכיים. מדוע? הסיבה- צחצוח שיניים לא יעיל.
מטרת הצחצוח היא סילוק רובד החיידקים (הפלאק או הביופילם) מכל משטחי השיניים. השיננית מלמדת טכניקות צחצוח אשר מביאות לסילוק רובד החיידקים (פלאק) מכל משטחי השיניים.
לידיעתך
באפשרותך למנוע את רוב מחלות הפה כגון: עששת השיניים (חורים), דלקת חניכיים, דימום וריח רע, דברים אשר גוררים טיפול ממושך והוצאה כספית גבוהה. הכיצד?
1. ע"י טיפול יומיומי בשיניים בצורה נכונה ויעילה.
2 . בקורת תקופתית אצל רופא השיניים והשיננית. הנחיות לטיפול יומיומי: השמירה על היגיינת הפה תעשה בהדרכת השיננית שתתאים טיפול אישי לכל מתרפא.

כדי להגיע לבריאות פה טובה, חייב כל אדם ליישם את ההוראות שקיבל מהשיננית בטיפול יומיומי בבית – לעשות זאת להרגל קבוע.
1. לצחצח שיניים פעמיים ביום במברשת מתאימה ובצורה נכונה
2. לשים על המברשת משחת שיניים יעילה שהומלצה ע"י השיננית לצרכים המיוחדים של המתרפא, ובכמות המתאימה לכל אחד.
3. להשתמש בחוט דנטלי לניקוי בין השיניים ובנקודות המגע.
4. להעזר בקיסמי שיניים רפואיים ובעזרים נוספים שיותאמו אישית לכל מתרפא לפי צרכיו האישיים.
5. שטיפות פה שונות לריפוי ולמניעה לפי המלצת השיננית.
הטיפול המשולב – שיננית מתרפא השילוב בין היגיינה עקבית ביתית וטיפול תקופתי אצל השיננית מונע את רוב מחלות הפה!
מדוע חשוב מאוד הטיפול התקופתי אצל השיננית?
רופא השיניים יפנה את המתרפא לשיננית כדי לבצע טיפול מונע שהוא בבחינת הקדמת תרופה למכה ומניעתה. השיננית תבצע בדיקה תקופתית של חלל הפה, החשובה ביותר לצורך זיהוי בעיות בפה(נגעים, דלקות ובעיות בחל הפה), כל זה עפ"י סימני אזהרה הנראים לעין. בשלב מוקדם של הנזק, המתרפא אינו מודע לו כי אינו חש עדיין בכאבים. לכן טובה שעה אחת קודם למניעה וטיפול. חשוב לבוא לטיפול תקופתי כל 3-6 חודשים בהתאם למצב. השיננית תיתן הדרכה אישית ותתאים מברשת שיניים ועזרים נוספים לפי צרכיו האישיים של כל מתרפא. הטיפול התקופתי כולל ריפוי דלקות, הסרת אבנית, הסרת משקעים, ניקוי כתמים מן השיניים וטיפול פלואוריד במידת הצורך. וכמובן גם ביקורת וחיזוקים.
מאיזה גיל רצוי לקבל טיפול אצל שיננית?
חשוב לזכור: מניעה יעילה מתחילה מוקדם ככל האפשר
1. יש לתת הסברה והדרכה לנשים כבר בתקופת הריון
2. צריך להתחיל לצחצח שיניים לילד החל מבקיעת השיניים.
3. חשוב מאוד שההורים יעזרו לילד לצחצח שיניים עד גיל 7-8.
רופא שיניים יפנה ילדים לטיפול מניעתי ראשון אצל השיננית סמוך לגיל 5. השיננית תיתן לילד הדרכה בצחצוח שיניים, תדריך את ההורים בבחירת מברשת מתאימה ובכמות המשחה הקטנה שיש להניח עליה, תנחה את ההורים כיצד לעזור לילד בצחצוח ואיך לעשות זאת להרגל קבוע שיהפוך עם הזמן לטבע שני שאי אפשר בלעדיו. בשיני ילדים לעתים תידרש התייחסות מיוחדת כגון איטומי חריצי שיניים וטיפול בפלואורידים בצורת תמיסה או ג'ל, במטרה לחזק את השיניים בפני חומצות החיידקים הקיימות בפה. ככל שהמניעה מתחילה מוקדם יותר כך שומרים על בריאות פה טובה יותר.
האם הטיפול כרוך באי נוחות?
בדר"כ הטיפול קל ופשוט אם מגיעים בזמן(כל 3-6 חודשים), יש כיום אמצעים שונים להקלה על אי הנוחות בזמן הטיפול.
האם הטיפול יקר?
מחירו של טיפול אצל שיננית נע בהתאם למצב בריאות השיניים והחניכיים ומספר הטיפולים הנדרשים.
זכור: כל טיפול מניעתי ישתלם בסופו של דבר, הוא יחסוך בוודאי טיפולים יקרים וארוכים יותר.
פה בריא זה אפשרי!