טיפולי שורש

טיפולי שורש- מה זה 'מוך השן'?

כואבת לכם השן? האם שינויי הטמפרטורה מציקים לשן? לידיעתכם לא השן היא הכואבת ואין היא חשה בחום ובקור. התחושות הבלתי נעימות נובעות ממוך השן. המוך ממוקם במרכז החלק הפנימי של השן. הוא מורכב מרקמת תאים מגוונת ורכה, כלי דם ועצבים ויש לו כותרת ושורש. המוך עטוף על ידי הדנטין שזו רקמה מינרלית קשיחה בעלת צינורות דנטליים מקרוסקופיים החודרים דרך הרקמה ומעבירים משטח השן למוך ולעצב את תחושות החום- קור והכאב. המוך הוא ספק התזונה של הדנטין והוא זה שמזהה את הגירויים הבלתי בריאים. עקב מיקומו ומורכבותו של המוך, כשנוצרת בו דלקת, אין הגוף מסוגל להפטר ממנה ועם הזמן המצב הולך ומחמיר. כל עוד הדלקת לא הגיעה לשורש השן הפתרון הנפוץ הוא: הסתימה! רופא השיניים מסיר את רקמת המוך המזוהמת ואוטם את החלל שנוצר בחומר סינטטי. הכאבים חולפים, אפשר לשוב ולשתות משקאות חמים וקרים.

מה הם הגורמים לטיפולי שורש?

• דלקת עמוקה: כתוצאה מהחסר שנוצר במערכת העצבית ובאספקת הדם הסדירה במוך, נחלשת השן והופכת לפגיעה וכשנוצרת שוב עששת, יש אפשרות סבירה שהיא תעמיק ותגיע לשורש. במצב דלקתי שכזה האנטיביוטיקה אינה יכולה לסייע ויש לבצע טיפול שורש.

• נמק במוך השן

• הכנת גשר לשיניים

• מחסור בשן הנגדית בלסת השנייה

• נסיגת חניכיים, ספיגת עצם, שן שחורה, הכנה לכתר ועוד.

סוגי השתלות שיניים

טיפול שורש

לאחר צילום רנטגן ובדיקות שעורך רופא השיניים הוא יכול לקבוע האם נחוץ טיפול שורש. במידה וכך הדבר אפשר להתחיל מיד בטיפול. הרופא מזריק למטופל זריקת הרדמה מקומית כדי שהמטופל לא יחוש כל כאב והרופא יוכל לקדוח בצורה מדויקת ועמוקה בשן ולסלק את רקמות המוך מהתעלות ומהלשכה. לאחר מכן יחטא הרופא בצורה יסודית ביותר את תעלות השורשים עד שלא ייוותר שם כל חומר אורגני מזיק או מרבץ חיידקים. לאחר החיטוי יאטום הרופא את חלל המוך באמצעות מלט וחומר מילוי נוסף שמונע מהזיהומים והנוזלים לחדור לשן. התהליך מסתיים בסתימה זמנית שמטרתה להגן על השן באופן זמני. לאחר כמה ימים תוחלף הסתימה הזמנית בסתימה קבועה. ברוב המקרים תשוקם השן באמצעות מבנה וכתר מחרסינה והיא תשוב לתפקודה הרגיל.

מומחה טיפול שורש

עם התקדמותם של החומרים הדנטליים והטיפולים האנטיביוטיים עלה אחוז ההצלחה בטיפולי שורש במידה ניכרת ושיניים שעברו טיפול שורש יכולות להחזיק מעמד במשך שנים רבות למרות שחסר בהן מוך השיניים הטבעי.

צוות מרפאת ד"ר ותד ישמח לאבחן, לייעץ ולהעניק לכם את הטיפול המתאים ביותר, בדרך הטובה והקלה ביותר ובמחיר נוח.

שאלו את המומחה